2 april

Let's face it. Det kommer aldrig bli vår. Det  har liksom varit varannandags-väder, snö/regn - sol - snö/regn - sol i flera dagar nu. Nej men seriöst, snart ger jag upp hoppet.

I fredags fick jag en mystisk endagssjuka. Jag mådde illa redan när jag vaknade, men pallrade mig ändå i väg till skolan. Efter en croissant och en chokladboll till lunch blev det värre, så jag kunde knappt smaka maten på hemkunskapen. På väg till stallet började jag frysa jättemkt, och fick liksom ont i huden. Jag hade fått feber. Men jag stod ut i stallet, red tillochmed även om jag inte kunde trava, för stötarna strålade liksom upp i ryggen och det gjorde svinont. Väl hemma la jag mig under täcket, glodde på tv och frös ihjäl. Det tog ungefär 40 min innan jag fått upp värmen någorlunda. Tog tempen, inte feber direkt men "förhöjd kroppstemperatur". 37,6. Jag brukar ha ca 36,7 annars.

Tack och lov var jag kärnfrisk när jag vaknade på lördagen. Då bar det iväg till Limrick tillsammans med pappa, som plåtade lite. Sedan åkte vi till Anders och fikade. Jag mår verkligen bra av att vara där, blir alldeles lugn och avslappnad i hela kroppen. En dag ska jag bo så. Fotade hans 2 hästar också, den ena var en riktig supermodell. Poserade ovanligt bra framför kameran.

Imorgon börjar skolan igen, usch. Men det ska bli roligt att återse Micis som jag inte träffat på över en vecka. Fast jag kommer vara dödstrött, kmr inte kunna somna ikväll eftersom jag inte gjort ett piss idag. Eller jo, men ingenting ansträngande. Om man inte räknar kolla på film och sitta vid datorn som ansträngande :)

Kommentarer
Postat av: Louice

Hörru du, det kommer visst bli vår och där med basta! Eftersom jag nu har köpt min nya ursnygga (om jag får säga så själv) trench, så måste det bli vår. Det kommer bli en vacker vår, spår Louice. Förresten, vilken tur att du bara var endagssjuk =). För det är inge kul att ha feber.. =/

Postat av: Mika

Lollo: Ärligt talat så tvivlar jag. Men om det är bra väder veckan ut så kan jag tänka om. Fast det har faktiskt börjat spira utanför porten. Ja det var en väldans tur.

2006-04-03 @ 22:34:08
URL: http://mikado.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback