18:e mars

Lördagen har jag tillbringat i till största delen i stallet. Red ut med Amanda och Runnie, men hästarna var tokiga och fick snöstyltor så vi vände efter bara 15-20 minuter och red dressyr på ridbanan i stället. Där fick de inte lika mycket styltor så vi kunde galoppera och sådär. Härligt att kunna rida ute igen!

Innan jag åkte till stallet var jag en sväng på Donken och vilka var där, om inte Clark och Maria. De har ju börjat helgjobba där. Andra helgen i rad jag träffar Clark på Donken... Hon måste tro att jag är beroende av hamburgare.

Gårdagen spenderade jag i skolan ända fram till 16:40 (!). Vi började rätt sent, 9:20, med SO, därefter Svenska och sedan dubbelpass i hemkunskap på eftermiddagen. Misslyckad trerättersmiddag men vår rasistiska hemkunskapslärare tyckte det var rätt gott tror jag.

Efter skolan kom tjejorna hem till mig, och så gjorde vi oss i ordning för att gå på partaj. Det var skitkul, förutom att dom flesta nådde upp till axeln på mig (och jag är bara 1.60...) och lokalen var väldigt liten så att man blev knuffad åt alla håll. Fick lite panik i början men vande mig. Kvällen bjöd på ett strul med en av de få killarna som var längre än mig. Höhö.

Vi åkte hem ganska tidigt, halv ett kanske, men sedan satt jag uppe ett tag vid datorn så jag somnade väl närmare tre.

Nu lyssnar jag på Melodifestivalen och vi har massor av gäster hemma. Eller okej, TJ och hennes mamma & syrra, och mammas kompis Wivvi med hundar, Lucas och Sita.

Vilken låt vinner då? Ärligt talat gissar jag på Carola. Fy fan. Hon har psykotiska ögon och ett falskt, påklistrat leende. Dessutom är låten hemsk, men man måste erkänna att hon trots allt är ganska proffsig. Fast det är väl inte speciellt konstigt. Jag vill nog att The Poodles ska vinna, hur ska Sverige annars lyckas vinna över Finland?



Tjejerna precis innan vi skulle åka. Fr. v: Jag, Micaela, Louise, Maria, Louice
Before the party

Jag innan vi skulle åka.... Usch.
Jag innan partaj

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Bu bu bu! Carola = bra!
Men inte bäst, men ändå . . Hon är storfavorit ju och är en värdig vinnare nog x)
Heh, skoj me partaj å såntdär bla bla bla, jag själv går aldrig på nått sånt x) Men.. Jag är ju inte så social heller så ;)

2006-03-18 @ 21:41:14
Postat av: sofia

visste inte att du red... hehe jaja lär mig nått varje dag ^^
jag hoppas på låt 1... men egentligen bryr ja mig inte så mycket, carolas låt är inget speciellt.
ses i skolan :)

2006-03-18 @ 21:48:01
Postat av: Picasso! XD

Vaddå att vi kommer komma sist med Carola? :O Ska fan mörda henne ngn mörk kväll i en gränd så att vi kan skicka iväg lite MUSIK till Aten! ;D

2006-03-18 @ 22:04:45
Postat av: Louice

Hm, inte bra att Carola vann.. Andreas Johnson skulle ju ha vunnit! Typ första gången som jag höll med juryn.. Vad är det med svenska folket? *suck* Carola kommer att ta med oss i ESC-graven..

Postat av: Mika

Cecilia: Visst är det skillnad på Carola och de andra, hon är proffsigare på alla sätt och vis. Men låten var hemsk och hon har ingen chans i Eurovision Song Contest.
Japp det är jätteroligt. Jag är inte heller särskilt social, men ibland måste man ta ut svängarna lite och släppa loss.

Sofia: Hähä, ja alltid lär man sig någonting. Jomen jag rider flera dagar i veckan på min medryttarpålle. Vilken var låt 1? Japp vi ses.

Picasso [Linnea :P] Mm precis, ingen chans har vi nu. Grr. Jo tack det får du gärna göra.

Louice: Nej fy nej. Nää Pudlarna ägde Globen. Utan dom kommer vi inte ha en chans att slå Lordi.

2006-03-19 @ 00:17:47
URL: http://mikado.webblogg.se
Postat av: petra

Äckelgubbe ^^ nä, men jag vill också parta. roliga ( carola skulle inte vinna, det har du rätt i ) ^^

2006-03-19 @ 15:31:36
Postat av: Mika

Petra: Nej han var inte äcklig alls höhö. Ja det tycker jag du borde. Det är Seven Disco där nästa vecka du kanske kommer in hähä trots att du inte går i sjuan. Vem skulle vunnit enligt dig då?

2006-03-19 @ 15:40:17
URL: http://mikado.webblogg.se
Postat av: Petra XD

THE POODLES OF COURSE.

2006-03-19 @ 15:44:52
Postat av: Mika

Petra: Äntligen någon som tycker rätt. Vem tyckte Micis då?

2006-03-19 @ 15:46:02
URL: http://mikado.webblogg.se
Postat av: Mirka

det gick lite hott till där på festen :P
hihi .. sötis ^^

2006-03-19 @ 16:30:48
Postat av: lila m

hejsan lilla du kollar in din blogg nu lol säger jag bara :P

2006-03-19 @ 17:31:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback