23:e mars [Vårkänslor]

Dagen började ganska sent, tog halv tio-bussen. Egentligen började vi halv nio men jag struntade i första lektionen. Bussen var försenad så jag kom sent till spanskan, men jaja. Jag var hyfsat delaktig ändå. Men jag fick bara G på provet! Jag fick allvarlig talat en chock, eftersom jag annars brukar ligga på gränsen mellan VG och MVG i spanska. Så jag började asgarva så mkt att jag grät, tårarna rann men jag var inte ledsen, eller lite ledsen men inte sååå... Vi hade iaf väldigt roligt åt mitt gråtande, framförallt Nicole som verkligen fick bekräftelse på att blondiner inte alltid är så überintelligenta. Det har jag ju sagt själv föressten, "Antingen är man blond, eller så är man smart" är ju ett välkänt citat från La Mikado.

Vi hade vikarie på matten och NO'n idag istället för Carro. Han skrek som en dåre och anklagade Isak för att ha trängt in Micis i ett hörn med hjälp av massa stolar, men han var faktiskt helt oskyldig. För ovanlighetens skull.

Nu sitter jag bara här vid datorn, chattar lite o sådär. Har magknip efter att ha ätit lite för mkt glass, men vaddå, det var faktiskt SIA's nya, chokladglass med kakaobönor draperade i mörk choklad. Och JA, jag älskar choklad! Choklad... är min passion XP

Jag har kommit fram till att det börjar bli vår. Det är ljust riktigt länge nu, i helgen ställs det om till sommartid upplyste Anna mig om igår och det känns på något vis i luften. När jag stod och väntade på den försenade bussen i morse frös jag inte ens, trots att det var ganska kallt, för att solen värmde så pass mycket. Och mycket snö har faktiskt smält undan. Äntligen! Jag älskar våren <3

Dagens citat:

- Jag får inte upp den!
(Micis ska ta NER sitt lås som NC ställt hööögt upp. Hrm?)

- Varför är du så irriterad? - Det bara är så!
(Clara och vikariens djupa konversation)

- Det är bra att du inte tittar på TV, det tar ju så mycket tid
(Kerstin Engström till Maria - som spelar WoW istället för att titta på tv... Hm, vilket är mest tidsdödande?)

Kommentarer
Postat av: Louice

Ja, idag var en lite speciell dag.. Eller vad säger du? Den där glassen låter verkligen hur god som helst! Får be pappa att köpa den. ;) Du, jag tror att våran klass bara blir mer konstig var dag som går. ;P

Postat av: Mika

Louice: Jag tycker nog inte denna dag var så mycket konstigare än någon annan. Haha jomen det har du faktiskt rätt i. Men idag tycker jag var en ovanligt tråkig dag.

Den glassen är underbar! Jag har föressten inte ätit något godis idag, bara glass och läsk men det räknas inte.

2006-03-23 @ 19:30:08
URL: http://mikado.webblogg.se
Postat av: Louice

Duktigt av dig ;). Det är svårt att motstå godis.. Hehe :p. Och imorrn är det nationellt prov i engelska, är du laddad? ;P

2006-03-23 @ 19:32:17
URL: http://louice.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback